“Изследователят Павел Серафимов и един доста четен български автор ще изпълни ли сам своето предложение за дебат на 5-ти май?” – това написа Петър Низамов, когато стана ясно, че изследователят Павел Серафимов има намерение да не се яви на дебата, който са предложи и който е именно върху неговите научни твърдения.
“Пиша Ви, но не ми отговаряте. Трябва да се уговорим за място, час и неутрален домакин!
Надявам се да защитите тезите си относно източниците, които ползвате като мантра за твърденията си на произхода на българите!
И пак се надявам “един доста четен български автор” да не бяга от един обикновен дебат…”

Съдържание :

Дебатът между автора Павел Серафимов и Петър Низамов ще е на 5 май на тема: “Траки и българи едно и също ли е?”

Авторът павел серафимов - sparotoc може ли да защити историческите си доводи в дебат с петър низамов
Авторът павел серафимов – sparotoc може ли да защити историческите си доводи в дебат с петър низамов

Както стана ясно Петър Низамов, който е наш главен редактор и автор на над 200 научни статии по история на България и Света, публикува статия с приложени над 50 оригинални източници, които разбиват на пух и прах тълкуването на основополагащите източници на теорията на изследователят Павел Серафимов, а именно:

Българите траки ли са или са си българи – дисекция на глупостите на Павел Серафимов

Там са оспорени тълкуването на следните извори, използвани от изследователят Павел Серафимов като стълб за теориите му:

  1. ХРОНИКАТА НА ЙОАН, ЕПИСКОП НИКИЙСКИ от началото на 6 век и историята, която описва тя на въстанието на Виталиан срещу император Анастаций, покрай което Йоан Никийски споменава, че той се е оттеглил в България.
  2. Картата на Св. Йероним от 4 век, или по-точно нейното средновековното копие от средата на XII век с известния текст „Мизия тук и Вулгария” – Mesia hec & vulgaria (а не както твърди той – “hec ЕТ Vulgaria”).

Именно тези източници са основата на теорията на изследователят Павел Серафимов.

Павел Серафимов беше зает да представя новата си книга в в Националната библиотека и да твърди там, че е заблуда, че тракийският език е мъртъв,

но може ли да защити тезата си в дебат с човек, който твърди, че може да докаже, че изследователят Павел Серафимов лъже?

Изследователят павел серафимов избяга позорно от дебата върху неговите книги, който сам предложи

След това беше предприета грозна личностна атака срещу авторът на статията Петър Низамов, на която изследователят Павел Серафимов реагира с “Благодаря за подкрепата”.

Изследователят павел серафимов грозна личностна атака срещу авторът на статията петър низамов, на която павел серафимов реагира с "благодаря за подкрепата".

В последствие изследователят Павел Серафимов предложи на Петър Низмов да проведат дебат на темата за произхода на българите – за траки или за кутригири са българските споменавания в познатите извори от IV – VI век.

Изследователят павел серафимов павел серафимов предложи на петър низмов да проведат дебат на темата за произхода на българите - за траки или за кутригири са българските споменавания в познатите извори от iv - vi век.

Тогава веднага Петър Низамов прие дебата:

Изследователят павел серафимов петър низамов прие дебата

Тогава изследователят Павел Серафимов спря да отговаря на съобщенията на Петър Низамов по отношение на конкретизация относно времето и мястото на дебата, както е и понастощем.

Изследователят павел серафимов павел серафимов спря да отговаря на съобщенията на петър низамов по отношение на конкретизация относно времето и мястото на дебата, както е и понастощем.

Тогава Петър Низамов написа в профила си няколко публикации, в които предизвика изследователят Павел Серафимов да изпълни предложението си за дебат с думите:

Въпреки, че сам предложи дебата, изследователят Павел Серафимов заяви, че такъв няма да има, което отприщи няколко публикации на Петър Низамов по повод отказът от дебат, който сам Павел Серафимов преддложи с фиксирана дата и час – 5 май от 18:00 часа в Бургас.
“Павел Серафимов, ученият, авторът на книги за произхода на българите… се отказа от предложеният от него дебат да е на живо.
За това, на 5 май, в 18:00 часа с нашият домакин Кръстьо Пеев ще направим опит да проведем такъв и ако той не се включи доброволно, защото дебатът ще е точно върху неговите твърдения…
Тогава аз съм си проготвил една надуваема кукла, с която ще го заместя и с която ще водя дебата.
Сигурен съм, че за човек, който не си държи на думата за собственото си предизвикателство за дебат, това няма да е прекалена излагация, с оглед на това, че първото е много по-голямо падение.
Според него, не можел да се бил подготвил, защото аз не съм му отговорил на въпросите. Само, че ние няма да водим дебата в коментарите под публикациите ми във фейсбук, а пред вас – моите зрители и читателите на неговите книги.
Г-н изследовател , г-н Павел Серафимов, ако сега ви отговоря на въпросите, няма да е е интересен дебатът и не се сещам какво точно трябва да си подготвяте, след като дебатът ще е именно върху това да докажете вашите твърдения, изложени в книгите ви, които за мен са плод на графомания. Те за мен са манипулативни и плод на желанието ви да тиражирате едни откровени лъжи, докоствайки и гъделичкайки националната гордост на хората, които си нямат и грам представа от история. Което от своя страна за мен се прави с цел да се генерират повече приходи от продажбата на една лъжа и промивка на мозъка на широката публика.
Това написа опонентът на изследователят Павел Серафимов – Петър Низамов, след като разбра, че дебат на 5 май няма да има.

Изследователят Павел Серафимов, ако е на принципа на Бай Тошо “да се снишим докато мине бурята”, е заел много грешна позиция.

Неговото бягство от дебата по неговите книги, който сам предложих да е на 5 май от 18:00 часа, защото на 22 април бил на работа (по негови думи), няма да остане само между Петър Низамов и изследователят Павел Серафимов!
Много по-достойно е, даже да не е уверен, да се опита да докажете твърденията в книгите си, които напълно неоснователно представя на публиката едва ли не като научна литература.

Само, че научната литература, за разлика от художествената, трябва да се доказва, г-н изследовател, г-н Павел Серафимов. Трябва да се защити в дебати лице в лице с опоненти на друга позиция, а не в монолози или в коментари във фейсбук.

Имаме данни, че е бягал от много дебати, и то не само с научни работници, ами и със студенти в Историческия факултет на СУ, което е меко казано потресаващо за нашумял автор на книги за произхода на българите.
Ако иска да задържи този тираж, го съветваме: “Не бягайте от дебата!”
Даже да се изложи там, ще е по-добре отколкото да избяга!

Никой автор на книга не е бягал от дебат на тема собствените му книги и изложените там твърдения!

Изследователят Павел Серафимов ще е първият!

Някой може ли да ни обясни защо един нашумял автор на “научни” книги предлага дебат на опонент с точна дата и час и после се отказва?

Сигурно изследователят Павел Серафимов е мислил, че Петър Низамов няма знанията, защото не е историк, а юрист и любител историк, и сега е разбрал, че не е така.
Ние от ЮСТИЦИЯ знаем, че е бягал от много дебати с научни работници. Даже и от дебати със студенти в Историческия факултет на СУ.
Някой, ако има идея, да сподели, защото ние сме без думи.
Г-н Павел Серафимов, аз не съм страшен. Нямам исторически “кетап”. Чист любител съм си, какъвто разбирам, че сте и вие. Аз обичам историята от пет годишен, но не се смятам за достатъчно подготвен да пиша книги, както вас. Но когато говорим за наука, която и да е тя, аз държа нещата да имат пределно ясен отговор защо са така.
Уверявам ви, че ще направя така, че да забравя какво знам и да не ви натоварвам с научни доказателства в реалния им вид, които една обективна и сериозна наука би приела за такива.
Ще си поговорим само за писанията на Йоан Никийски и картата на Св. Йероним, за които говорите във вашите книги и от тях извеждате, че траки и българи били синоними и че провинция Долна Мизия в Източната римска империя била провинция “България”.
Давам ви дума, че по време на дебата няма да ви прекъсвам във времето, което ви се полага, а моята дума според общоприетото схващане, от показаното до сега, тежи, да кажем “една идея” по-тежко от вашата… Иронично го казвам…
Подготвях се за този дебат и ако ми извъртите този номер, просто и аборигените в Австралия ще чуят, че в България имало един автор, който пишел за произхода на народа им, който предложил дебат и после избягал от него. – написа Петър Низамов във ФейсБук.

Сега ще ви кажа защо настоявам толкова за дебата с нашумелия автор и изследователят Павел Серафимов – Спароток, който той ми предложи и сега се отказва! Извинявам се на всички, които не се интересуват от история и не им е интересно, но им излиза в общата! Когато аз публикувах статия, която опровергаваше с научни доказателства (ок. 50 източника) две от неговите оновополагащи твърдения на теорията му, аз получих тролска атака от негови явно близки съратници, в които ме нарекоха мутра и какво ли още не. Обиграна сталинистка практика за справяне с опонентите. На тази кафява акция, изследователят Павел Серафимов лично благодари в коментар към хейтърската статия, която е далеч от нивото на един нашумял автор на книги за произхода на българите, представяни пред широката публика като “наука”.
Аз никога не съм използвал обиди към него, а само съм иронизирал теориите му, които за мен не стъпват на нито едно доказателство, което, която и да е наука би приела за такова.
Освен това мои приятели са чели и вярват на книгите му.
Да, слонът е в стаята! Не можем да се правим, че го няма! – това написа Петър Низамов, когато стана ясно, че изследователят Павел Серафимов има намерение да не се яви на дебата, който са предложи и който е именно върху неговите научни твърдения.

Защо изследователят Павел Серафимов не иска да се пви на дебата? 

Ако е прав, това би било супер да сме първите на Света. Ако това може да се докаже, би било прекрасно за народа ни.
Но ако това е една лъжа или неврярна теория, трябва ли само заради гъдела по националното чувство да вярваме на една измислица и да ставаме смешни като македонците.
Та, неговата теория идеално пасва на македонизма за античния произход на всички балкански народи, все едно не се е случило Великото преселение на народите и тук не е бил основният му път.

Въобще според изследователят Павел Серафимов има ли Аспарух / Исперих и българин ли е той?

Защото, ако твърди, че го е нямало, то значи и

всичко, което описват византийските хронисти като страх от него и наследниците му в Източната Римска империя, откъсването на огромна част от владенията и, загубата им при Онгъла, унищожението им при Върбишкия проход, при Ахелой, преждевременната кончина на император Никифор… всичко е било само един кошмарен сън за гърците… И в писанията са описвали какво са сънували…

А българите, са били разбунтували се едва ли не техни роби, които те робят от 1-2 век след Хр., защото стаутът на траките в Римската империя е бил точно такъв преди покръстването им.

Българите са били свободни хора за разлика от траките, които са били роби на Рим и Константинопол.

Ние НЕ сме тюрки, а сме попаднали под властта на Тюркския хаганат, който се шири от Корея до Украйна.

Даже под властта им нашите прадеди са били свободни хора и са опустошвали земите на Източната Римска империя (Византия), като при един от походите са обсадили Константинопол още в началото на 6 век.

За това и за Атанасовската стена четем в писанията, че е създадена срещу хуни, склавини и българи.
Още тогава сме били голяма заплаха за Византия, но император Юстиниян успява да създаде вражда на едните българи срещу другите българи и да ги въвлече във война помежду им, което ликвидирало заплахата за империята за около един век, защото точно тази вражда довела до падането на едните под властта на Западно-тюркския и Аварския хаганат.

НИЕ СМЕ БИЛИ ПОД ВЛАСТТА ИМ, НО НЕ СМЕ ТЮРКИ.

Не само тюрките и монголците воюват на коне, а и скитите, и сарматите, които са си над Черно море от Античността и които са индо-европейски народ, а не тюрко-алтайски.
След разпадането на първия и отслабването на втория хаганат, Кубрат успява на обедини всички враждуващи български народи и създава Стара Велика България в изконните ни земи над Черно море до поражението от наистина безбройните хазари, което предизвиква миграцията на народите на синовете на Кубрат – Аспарух и Кубер към Балканите и Котраг към Волга.
Да, ние сме първите, които образуват държава във владенията на Римската империя наизток.
Те са треперели само от нас и от никой друг.
Това също е гордост!
И не може един господстващ народ, който току-що е покорил тези византийски земи, да е бил претопен, защото точно той е налагал властта си над тези земи с огън и меч.
Този народ е претопил всички народи, които са живели по тези земи, без ромеите, каквито траките стават към 4-5 век след като мината под Кръста, даден им от Константинопол.
Това е доказано с множество извори за мисиите на отделни светии по поръстването на бесите, одрисите, мизите и т.н.
След това трак, елин, бес, одрис и т.н. стават обидни наименования със значение на езичник.

След приемането на Християнството, всички те се наричат ромеи.

Даже по-заможните от даките и гетите насевер от Дунав, които също са траки, още непокръстени, бягат като ромеи наюг от Дунав в Римската империя след като Дакия пада в ръцете на варварите към 3 век. Останали са само пастирите в планините, които не са приели Светия Кръст.

Г-н Серафимов не отчита огромното значение на Християнството.

Претопили сме само траките, които са запазили традициите си, останали като пастири в Родопите, Карпатите, Балкана и т.н. И пак това е спорно, защото именно каракачаните и куцовласите се считат за потомци на траките-пастири, неприели Християнството, защото точно техните традиции са най-близки до тези на античните траки.
Претопили сме и много ромеи, което е факт.

С т.нар. склавини (славяни – според руската догма от времето на Екатерина Велика) положението е различно.

В Тракия и Мизия, те са напълно незначителни като брои и като способност да влияят на процесите, но положението е друго в Македония и Поморавието, защото доказателствата за склавински обсади на Солун има още от края на 5 и началото на 6 век, като са описвани като безбройни.
Така, че поне назапад вливането на склавинска кръв е безспорен факт.
След консолидирането на българската народност с Християнството, подадено от Преслав и най-вече с писмеността всякакви задръжки от общи бракове между различните народности в Първото и Второто Българско царство отпаднали и смесването е факт.
Ще се запитате защо приемаме славянския език и писменост… Първо, писмеността не е славянска, а българска.
Целта на това мероприятие е не толкова обединението на народите, защото сплавта поне откъм господстващ народ е била стабилна в полза на българите. Целта е основно да се намали възможността за прокарване на гръцко (византийско) влияние като използваме техния език, като единствен писмен език. Точно за това приемаме така радушно учениците на Кирил и Методий, които отварят възможност за пълно туширане на влиянието на Константинпол в Българското царство.
И не само, като първи приели новата писменост, това отваря възможности за българско влияние над други народи чрез прокаването на новата азбука. Както и става.

Относно езикът ни…

Езикът ни, който принадлежи иначе към славянското семейство е почти напълно неразбираем за другите от държави на т. нар. венеди, склавини, словени, склави и т.н.
Не знам дали ви е правило впечатлението, че сърби, хървати, чехи, поляци, словаци, руснаци се разбират почти перфектно, а нас не ни разбират.

Приели сме славянските окончания и граматика, но не и техните думи.

Защо правим този избор ли? Причините биха могли да бъдат много. Но това би останало в сферата на догадките, с които историческата наука не борави.
Нямам нищо против да ме обори в един научен дебат, както сам предложи на мен лично. Дебат, в който всеки ще има време да се изкаже и никой да няма да го прекъсва, ако говори по темата и отговаря конкретно на въпросите. Което важи на 100% и за мен. След което всеки ще има право на реплики, въпроси и после дуплика и насрещни въпроси до изясняванато на всеки факт, точка по точка.
Намерили сме неутрален домакин, чието име е доказано в обществото.

До ден-днешен, изследователят Павел Серафимов не отговаря на съобщенията да се уреди дебата с фиксираната от него дата 5 май в 18:00 часа, който сам предложи.

Само пише публични коментари, които ние възприемаме като пореден опит за манипулация на публиката, без пряка конфронтация с човек, който може да докаже, че лъже. Ако лъже…
Преди два дни каза, че не искал дебатът да е на живо и след това се фръцна (може и да не е точен глаголът) и написа коментар под публикацията ми с нещо от рода на: “ми аз не съм съгласен на твоите условия” и т.н. С една дума, няма да има дебат, защото не искал да е на живо. Ние поне това разбрахме за изтъкната причина. Но поне за отказа от дебат беше категоричен, че няма да има.
Съжаляваме, ако някой се е чувствал излишно информиран с този случай, но за нас от ЮСТИЦИЯ е важно дали историята се фалшифицира и дали се мие мозъкът на хората за произохода им.
На 5 май в 18:00 ЧАСА ВСЕ ПАК ЩЕ НАПРАВИМ ОПИТ ДА СЕ СВЪРЖЕМ С НЕГО НА ЖИВО, но явно ще си водя дебата с … там дето ви казах… – това написа Петър Низамов, когато стана ясно, че изследователят Павел Серафимов има намерение да не се яви на дебата, който са предложи и който е именно върху неговите научни твърдения.

автор: ПЕТЪР НИЗАМОВ

Редакцията на “ЮСТИЦИЯ” се извинява за евентуално допуснати неточности. Засегнатите лица имат право на отговор.

Юстиция - журналистически разследвания, анализи, най-важното и най-новото, съдържание и новини от българия и света, фронтално, видео,

Последвайте ЮСТИЦИЯ в Google Новини

Петър Низамов , Изследователят Павел Серафимов , Петър Низамов , Изследователят Павел Серафимов , Петър Низамов , Изследователят Павел Серафимов , Петър Низамов , Изследователят Павел Серафимов , Петър Низамов , Изследователят Павел Серафимов , Петър Низамов , Изследователят Павел Серафимов , Петър Низамов , Изследователят Павел Серафимов , Петър Низамов , Изследователят Павел Серафимов , Петър Низамов , Изследователят Павел Серафимов ,

Най-интересните РАЗСЛЕДВАНИЯ слушайте в подкаста на ЮСТИЦИЯ в SpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

Следвайте ни и в Инстаграм

Leave a Reply